Citeşte tineretul


Sursa foto: VoxPublica


Urc în troleibuzul 22
Că demul n-am fost eu pe la voi.
Văd unu frumos de vreo optşpe ani
Era fudul îmbrăcat şi părinţii aveau bani.
Blugi de firmă, rupţi pe la genunchi
Prin găuri blondul păr ieşea tocmai mănunchi.
Cel de pe cap, mai roz decât la grauri
Făcut frumos cu gel ca să-i aducă lauri.
Geacă modnaia de pe la Gabana
Gluga-n cap, probabil o ascultă pe Rihhana.
Cercei în nas, buze şi urechi
De parcă ar fi fost făcut prin lotul de curechi.
De tatuşte cred că nu trebuie aminte să aduc
Că amuş o să credeţi că e  de dus la balamuc.
Dacă trecea vreodată prin uliţă de sat
Îl luau băborniţele precis la blestemat.

Amu băiatu nostru avea în mân-o carte,
Precis era cu foi că m-am uitat prin spate.
Scris în limba rusă, cu scene ori poezii
Şi încă citea sărmanu, cum fac mai mulţi copii.
Avea şi semn de carte să nu-şi uite rândul
O închis catastihu şi o vorbit cu gândul.
Liubapâtnaia din fire eu mă mai holbez la el
Când colo, văd că din rucsac scoate-un carneţel.
Intuiam că amuş o scrie vreun cuvânt necunoscut
Da el, ciuvacul, o stuchit acolo jvacica într-un minut.

Iaca văd că se ridică,  cartea o doseşte
Înseamnă că staţia asta cititu-l isprăveşte. 
Da dacă eu mă holb mai bine
Blugii lui stau drept pe  vine.
Cracii mai n-ajung pe la genunchi
În rând cu lumea trebu să ajungi.
Eu n-am scris ca să-i critic lui aspectul
Atâta doar am vrut să zic: citeşte tineretul!