Când vin nepoții din Chișinău la țară, vai de blana lui Rex și de sinceritatea lui Bobic






       S-au oprit doi câini vecini cu ograda la vorbă în drum. Au niște chestii gospodărești importante de pus la cale. Rex, un patruped roșcovan, cu ochi sticloși și focos e tare alintat și iubit de bunica. Mănâncă numai bunișor și din palme. Are casă mai ceva decât cotețul cocoșilor și nici nu stă în legătoare. Bobic, puțin clăpăug, ochii ascunși în plete și la fel de vânjos ca prietenul lui, mănâncă din deliciul porcilor de fiecare dată. În schimb, e mâna dreaptă a copiilor și-i însoțește peste tot.
-Auzi, Bobic. Mâine la bunica vin nepoții de la Chișinău. M-o pregătit azi moral. O zis să rabd trei zile, numai trei și gata. Am să te rog să mă ajuți.
-Ha ha. Ai să ai și tu alinare în ogradă.
-Hai să nu facem haz de necaz de blana mea. Că-ți trimit ție baistrușii bunicăi.
-Noooo, Rex. Că eu am obligațiuni mai importante când nu stau în legătoare. Am niște rățuște de fugărit prin nalbă, șap de hămăit la găini. Și așa mai spre seară, Marcica vine pe la mine (prietena pisică a lui Bobic). Nu vreu eu să trec prin suferințe cu nepoții tăi.
-Bobic, te rog eu frumos. Parcă îmi ești prieten. Ce nu ții minte cum prindeam împreună vrăghii de la țaca Pașa sub cuhne? Dacă nu mă ajuți să mă descurc cu ei, îți fac năpastă în gospodărie. Vin la voi în grădină și mănânc vreo cinci puișori. Să vezi ce priseagă ai să mănânci tu atunci.
-Mare treabă, iaca ai văst? Eu câte rățuște am mâncat de la voi când stăteau cu cloșca sub gardu nostru? Văd că niș pân în ziua de azi bunică-ta n-o mai aflat.
-Hai măi Bobic, și-i câine de cinste. Ei îs doi, au să mă omoare, fugărească prin ogradă, chinuie, îmbrobede, legene, scalde și nu-mi mai imaginez ce-au să facă vara asta cu mine.
-Hai că vedem, Rex. Prea mi-i jale să te las pe așa mâini de copii. Am să mă repăd câte o fugă în fiecare zi la voi, cât timp tu ai să-ți tragi răsuflarea. Da dacă o să mă doară tare, o tulesc acasă, niș nu mă uit înapoi printre ștachete. Să știi și să ții cont.
       Aveau sa mai bârfească vecinii, că mă rog, au multe de spus. Da pe Rex taman îl striga bunica să-i arunce ceva gustos de-ale gurii, da Bobic o văzut blănă de mâță străină în ogradă și era nevoit să facă o raidă. O bătut palmele prietenii, o dat din cozi în semn de rămas bun și și-o cătat de gospodării.

       Iaca vine și ziua cea mare. Bunica fuge spre poartă cu mâinile întinse și se întoarce cu doi puradei în brațe: Năstica și Vovca, care n-au mai mult de cinci anișori. Ei și cum credeți, n-o ajuns bine la prag că Năstica striga Lex! Lex! Bunica, unde-i Lex? da Vovca se tot întindea cu brațele spre căsuța în care bietul câine își aștepta prietenii de companie cu lăbuțele la ochi și cu frică. Vineri, sâmbătă și duminică, același repertoriu: dimineață- călare pe Rex prin prejurul coștireței, mai pe la ora 11 mânca sărmanul câine cireșe de-i plesneau fălcile. Când soarele dogora cel mai tare era deamu într-un lighean de aluminiu plin cu apă și blana numa-n spumă. Pe la chindii era legat cu două curelușe de gât și tras concomitent la dreapta și la stânga. I se mai puneau ochelarii bunicăi pe ochi și fundiță la ureche. Da spre seară...învelit în niște țoluri din tindă și purtat în brațe ca pe o cocuță. 
       Amu, prietenul ista a lui Rex, Bobic, pândea printre gard chinurile camaradului. Dacă ar fi privit și s-ar fi tăvălit de râs numai el era una, da așa, el o chemat și spectatori. La nivelul de jos erau puișorii, cu un cap mai sus se vedeau niște gâște, apoi Bobic și Marcica, iar la balcon cele trei capre pe care tot el le aducea seara de la rând cu copiii. Și privind așa cu satisfacție, și-o amintit Bobic de vremea când cel de peste gard nu s-o împărțit cu o plăcintă, s-o înșiudat și o trimis și copiii din drum la ajutor. Cum s-ar spune unde joacă un câine și doi copii, neapărat mai trebu încă vreo patru. Degeaba ofta Rex în chinuri și striga după ajutor, că trădătorul repede se prefăcea că are treabă în gospodărie. 


Sursa foto: Guliver/gettyImages

Comentarii