Badei, îni dai și nie un crug cu bicicleta?


Sursa foto:Turnul Sfatului

Azi îi duminică. Azi nu lucrează nimeni. Cei mari se duc la piață, la biserică ori prin mahală. Aiști mici, la scăldat, la cireșe, ori pe toloacă. La Tolică azi e mare bucurie. Pentru că a fost mai pe toate dealurile cu căruța și-o adus nuci acasă, tatso i-o promis bicicletă. Și după cum i-o promis așa și i-o luat-o. Numa s-o văzut băietul nostru călare pe biclitetă, că poți să-l cauți măcar și trei zile. O dată s-o întors cu genunchii juliți. Alaltaieri cu roata în spate, da mai dăunăzi stropit din cap pân în picioare de glod. Să ai bicicltetă în gospodărie era nevoie mare pe atunci. Tolică se mai înnebunea și se ducea chiar și la fântână cu bicicleta. 
Amu, copilul ăsta are un frățior. Tare ii drag de el, mai ales când vine să-i ceară lucrurile. Că atunci când le ia fără voie, o mănâncă zdravăn.
O umblat aist mic vreo săptămână în urma lui tatso, să-l roage pe Tolea să-i deie și lui bicicleta.
-Pavlușa, tu vezi că pe tine niș pantalonii nu se țin bine, unde să te mai sui tu pe ea?
S-o ținut de niorlăint mititelu vreo două săptămâni, când la mama, când la tata. Ce n-ar da să încerce și el măcar o dată tranduletu ista verde.
Fără voie s-o ia nu putea, că aist mare o ținea mereu alături, așa că unica soluție- s-o ceară direct de la badea. Cam știe el ce-l așteaptă pentru așa o încercare, da n-are încotro.
-Badei, îni dai și nie un crug cu bicicleta?
-Du-te măi mucosule di aiși. E și te învață a merji mai întâi. 
Așa l-o mai obijduit pe aist mic, săracu o plâns până în sară. Mergea prin ogradă și tot zicea: eu nu-s mucos, și eu pot merge. Eu și la prășit parcă am fost. Îi rău și Tolică câteodată, da i se mai face și jale.
-Hai badi ti rog, numa un crug.
-Dacă ieși diseară cu bobocii în locul meu, ap îți dau să te cătăi.
-Mă duc bade, mă duc.
O înțeles sfolociu ista că aiși face el delă, așa că Pavlușa o rupt și buruian la iepuri, și la puișori o dat mâncare, și o udat harbujii din grădină. Și când în sfârșit o fost lăsat să încalece bicicleta, după 5 metri o dat-o într-un gard, o fost suduit și o zburat imediat de pe ea.
-Dacă ești prost măi Pavlușa. Iaca eu ț-am dat. Da dacă tu nu niș nu știi a merji???
Da de unde să știe Pavlușa a merge pe bicicletă dacă nu l-o învățat nimeni. Da las că ține el minte cum s-o învățat a merge și fratesu: se ținea de toate gardurile și dădea numai în gropi. 

Comentarii